Annonse

onsdag 30. juni 2010

Phalaenopsis

Det var varmt et par dager.
Hagen gror.
Nå er det vått og kaldt igjen...

Som et plaster på såret koser jeg meg med mine vakre Phalaenopsis. Det er to av dem som blomstrer nå. De får ikke noe spesiell behandling, bare vann en gang iblant og næring når jeg kommer på det (og det er vel ikke så ofte). Noen av dem blomstrer en gang i året, noen sjeldnere. Den jeg fikk til bryllupet, som er lik den i brudebuketten min (bilde nederst på siden her), blomstret for et par mnd siden, drøyt 1 1/2 år etter bryllupet. Noen har ikke blomstret igjen siden jeg fikk dem, men de kommer etterhvert. Og de er verd å vente på!



Litt vanskelig å få fram fargen på denne grønne. Dette bildet, hvor jeg greide å kutte "toppen" av den, er det nermeste i riktig farge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar