Annonse

søndag 30. mai 2010

Plenklipping og forestående ferietur

Siden mannen min ikke er hjemme for tiden, må jeg selv stå for plenklippingen. Ikke at det er så tungt, det er en sånn traktorklipper, men det tar tid. Tror jeg brukte et sted mellom 1 1/2 og 2 timer. Jeg bruker bare bioklipp, så slipper jeg den tømmingen for hver 10'de meter. Siden det er ganske så vått gress, så ble det endel klumper gress som ligger igjen, men det får bare være for denne gang. Neste sjans for å få klippet gresset er om 10 dager, så det var viktig at jeg fikk tatt det meste nå. Det gror fort på denne tiden av året.

I morgen reiser jeg på ferie til Albir, rett nord for Benidorm i Spania. Jeg har vært der en gang før, i november 2008. Da bodde vi i Altea like ved, men vi var mest i Albir. Nå skal vi bo i en leilighet i Albir, 100 meter fra strandpromenaden. Om ikke jeg husker feil, er det svømmebaseng i bak-hagen.

Jeg gleder meg til å se litt mer av blomsterprakten der nede denne gangen. Forrige gang var det mest iøynefallende tusenvis av appelsiner, hvor enn vi så... I tillegg til sol, håper vi å få oss noen turer i området rundt byen.

Et par bilder fra forrige tur
Stranda er folketom i november


Utsikt fra Den norske minne-kirken i Alicante

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar