Annonse

lørdag 12. juni 2010

Ferie i Spania

Vel hjemme etter 10 dager i Spania. Solen og varmen sitter fortsatt i, tross det kalde været her hjemme. Hodet er fullt av varme minner om late dager i skyggen av store palmer, varm sol på stranda med bølger og sjøsprøyt og vakker blomsterflor i en hage vi besøkte. Desverre er fotoapparatet ikke like fullt. Det ble stadig gjenglemt...

Her er utsikten fra leiligheten mot sjøen.


En av de første ettermiddagene gikk vi tur til fyrhuset som ligger ytterst på toppen som sees på det første bildet. På turen tok jeg dette bildet mot Albir. Huset vi bor i er omtrent midt på bildet.


Etter noen dager ble vi lei av å bruke tepper og laken som sengetøy, så vi tok en tur på IKEA(!) i Murcia. På veien knipset jeg noen bilder. Beklager litt dårlig kvalitet, men bildene er tatt mens vi kjørte på motorveien, og der gikk det fort!



Mye pen beplantning mellom kjøreretningene på motorveien. Noen som vet hva det er? Tror det er samme art som på bildene over.


En av de siste dagene var vi på tur igjen, denne gangen til en liten landsby oppe i fjellene, Guadalest. En liten perle, men desverre veldig turist-orientert. Ikke så rart, det er jo det som gir penger i kassa. Ble ikke så mange interessante bilder, men denne av utsikten over vannreservoaret, må jeg vise fram.


Så ble det et par bilder på vei hjem. Tatt i farta igjen.


Slike palmer ønsker jeg meg i potter på verandaen.
Bare i litt mindre format...



Morsom rundkjøring i La Nucia

2 kommentarer:

  1. Veibeplantningen ligner oleander.

    SvarSlett
  2. Ja, det kan se slik ut. Tusen takk. Ser den er giftig, så da er det ikke aktuelt å ha den hverken ute eller inne her hos meg.

    SvarSlett