Annonse

søndag 20. juni 2010

Det vokser på tross av været

Det har vært litt lettere vær i dag, så jeg har vært ute og tatt noen bilder i hagen.

Denne søte er den eneste tulipanen som blomstrer på baksiden av huset.


Disse to akeleiene har endelig begynt å springe ut. Jeg er ikke sikker på om det er samme eller to forskjellige arter. Mulig den ene bare er kommet litt kortere enn den andre. Noen som vet hva de heter?



Denne har greid å overvintre. Noen som ser hva det er?


To gode nyheter.
Peonene mine har ikke blomstret tidligere. Nå er det knopp på den ene! De ble kjøpt veldig små, er vel derfor de ikke har blomstret tidligere. Alle navnelappene blåste bort første høsten...


Og Klematisen min, som jeg også har mista navnelappen på, har også greid vinteren. Men nå har den ikke lenger noe tre å klatre i da det blåste ned for noen uker siden. Denne klematisen får store, burgunderfargede blomster.


For mange er vel disse bidene tilsvarende det de selv hadde i hagene sine for 1-2 mnd siden, men sånn er det altså i Trøndelag i år. Våren er ekstremt seint sett i forhold til de siste årene. Så langt ser det ikke ut som vi skal få noe sommer heller med det første....

2 kommentarer:

  1. Hei Tyrihjelm.
    Den du har bilde av som du ikkje veit namnet på er truleg ein Euphorbia, men eg kan ikkje artsbestemme den.

    SvarSlett
  2. Å, så spennende! Da må jeg følge med når det blir blomster. Ser ut som det er mere av samme art som kommer opp. Ble sådd en sommerblomsterblanding der som ser ut til å inneholde noe av det samme som var i bedet i fjor.

    SvarSlett