Annonse

lørdag 15. mai 2010

Barnas hage

I dag har barna hatt et par prosjekter i hagen. Vi var på Plantesjen og ungene synes det er veldig morsomt å handle for mammas penger. :) Jeg anla et bed i fjor for å sette en busk i (navnet er borte akkurat nå) jeg hadde fått av foreldrene mine. Rundt skulle jentene få gjøre som de ville. Ble ikke så mye i fjor, men nå er det plantet litt der og sådd solsikker og lin. Skal bli spennende å se hvordan det blir. Dette holdt de på med helt selv mens jeg var opptatt med middagslaging.


Det andre prosjektet var grønnsakshage. Her var det mange ønsker, men vi kom til at vi var litt sent ute med mye av det de ville så. Det ville ikke rekke å bli noe avling med den korte sommeren vi har her når vi ikke har begynt tidligere. Vi endte med jordbærplanter og gulrotfrø.

Her var det snakk om nytt bed og jeg tenkte med en gang på en pallekarm jeg hadde stående. Vi gravde bort torva for å slippe så mye ugress. Jeg spadde litt i leira for å unngå at vi endte med et svømmebaseng. Så satte vi pallekarmen oppå og blanda i torv og jord. Det ble bra tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar