Annonse

tirsdag 1. mai 2018

Fridag og ryddetid

Da ble det tid til å rydde i blomsterbedene. Det er meldt mildere vær framover, så håper alt klarer seg. Skjønt "alt" Det er ikke så veldig mye som har kommet opp ennå.

Jeg begynte ved inngangen. Det er også der det er mest som har kommet opp. Dette er bedet som ble plantet helt om i fjor. Det var befriende lite ugress her

Det er kanskje ikke så spennende ennå, men det blir. Det jeg kan se som er borte er to stokkroser, (som jo i utgangspunktet bare er to-årig), en Anemone og den ene Solhatten som forsvant blandt for mye bladverk.

De tre buskene, Rosespirea, har fått seg en kraftig beskjæring. De velta over plena uten å ha noe greiner i bakkant. Håper å få dem til å vokse litt mer rundt hele

Litt av bedet. Mangler noen steiner i front


Denne til venstre tror jeg er Allium, den omtrent midt i bildet vet jeg ikke hva er

Øverst er det lite ennå, men Akeleiene og Peonene er det ihvertfall liv i. Her er det dårligere jord, så jeg lar litt av løv og mindre planterester få bli i jorda. Her er det endel Soleihov. Håper å ha fått bort det meste

Rosa som ble kjøpt på seinsommeren i fjor har overlevd, men det var mye døde kvister. Håper å få den litt kraftigere til neste vinter. I fronten står det ulike primula. Dette bedet ligger i skyggen mesteparten av dagen, så det er vel ikke helt ideelt for roser

Lite spennende kanksje, men valmuene som jeg måtte flytte på i fjor har overlevd og kommer opp nede til høyre i dette bildet

Litt forskjellig som dukker opp, Krokus, Tuplipaner, Prydgress, Marikåpe, og et par ting jeg ikke husker hva er :)



Her er det bare noe markjordbær ennå. Peonene som jeg flyttet til dette bedet har ikke overlevd vinteren

Nå håper jeg sol og varme får fart på plantene så jeg slipper å se så mye svart jord :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar