Annonse

torsdag 13. mai 2010

Bak huset

Har fått jobbet litt i hagen i dag. Skulle bare plante ut det jeg kjøpte for noen dager siden, men bestemte meg for å utvide litt på blomsterbedet mens jeg var i gang. Det var ok vær og godt å være ute.

Utvida en bit av bedet med 20 cm i en lenge av bortimot 2 meter, og en liten trekant for å få en bedre avslutning mot en platting. Dette er bak huset mot sør-vest. Her er det mye sand og ganske tørt. Jeg blanda torv, jord og gjødsel, fjerna gresstorv og spadde løs under. Det var mere leire i bunn enn jeg trodde, men det er vel helst inne ved veggen det er sand.


Siden jeg utvidet bedet, ble det litt tomt med de tre plantene jeg hadde tenkt der, tre Duftnelikker, så Vårfloksen fikk plass der den også. Håper den vil trives. Den var tiltenkt et område nærmere veggen og dermed tørrere, men får håpe vi ikke drukner i regn i sommer.

I den lille trekanten fikk Kubjella plass og noen tuster av gresset fra den andre delen jeg jobba med.


Skal lese meg opp på latinske navn etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar