Annonse

søndag 29. mars 2015

Ved inngangen

Påske er hagetid, selv om påsken i år kommer i mars.

Jeg begynte med inngangspartiet, slik jeg så ofte gjør. Det er jo dette jeg ser hver dag. Bedene ellers rundt i hagen får jeg pusle med videre i påska om været ikke blir alt for ille.

Jeg har alltid ønsket meg en Julerose; Helleborus sp. Det er kanskje litt juks og kjøpe dem så store og flotte, men det ble alt for vanskelig og gå forbi uten å ta den med seg. Og spesielt siden påskeblomstene jeg hadde tenkt å kjøpe (påskeliljer, gul stemor mm.) var helt utplukket, måtte jeg jo ha med meg noe annet.


For å få litt mer farge valgte jeg også noen tulipaner:


Og blå-fiolett stemor:


Det ble ganske bra tilsammen:


Noe gult ble da også med. Flotte tulipaner lyser opp inne:


Riktig god påske alle sammen!

5 kommentarer:

  1. Det ble hyggelig ved inngangspartiet ditt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Det er alltid trivelig med blomster ved inngangen

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Så fint det ble! Jeg har også fått mine første helleborus i år etter å ha ønsket meg dem lenge! Ha en fin påske! Hilsen Anne-Kristin (lykkelig i hagen)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og God Påske til deg også :)

      Slett